donderdag 4 juli 2013

Blanco



Gisteren was ik bij het Blanco Instituut om een opstelling te doen met Mo en Merel. Mooie vrouwen in een mooie ambiance. ‘Wat is je vraag en welk bewijs wil je zien dat er een verschuiving in je vraagstuk is opgetreden? Ik vertel dat ik wel erg overtuigd zou zijn van de schoonheid van hun methode als er aan het eind van de sessie een mogelijke opdrachtgever belt met de mededeling dat mijn offerte is goedgekeurd.

Geen representanten maar twee vrouwen die sterk op elkaar ingespeeld, posities innemen en weergeven wat er in mijn systeem gebeurt. Een unieke ervaring die snel inzichtelijk maakt waar ik sta en wat mijn zielsopdracht is. Tijdens de opstelling schiet een gedicht van Jimenez door mijn hoofd.

Ik ben niet ik.
Ik ben hij,
die aan mijn zijde gaat, zonder dat ik hem zie,
die ik vaak bezoek,
en die ik vaak vergeet.
Hij, die rustig zwijgt, als ik spreek,
die zachtmoedig vergeeft, als ik haat,
die rondzwerft, waar ik niet ben,
die recht op zal blijven staan, als ik sterf.


Terwijl ik naar de auto loop, vraag ik mij even af of ik langs Remy Mosch  in Ophodenpijl zal gaan. Ik start de auto en word gebeld door….Remy. Of ik een verhaal over een vitale vrucht wil schrijven. Een betaalde klus. Een magisch moment. En kun je dat soort momenten organiseren? Neen. Alhoewel? Blanco bellen?  0641841306

Geen opmerkingen:

Een reactie posten