maandag 26 maart 2012

Haka conversations

Vandaag is mijn dag gevuld met het uitwerken van een aantal concepten die allemaal te maken hebben met community vorming. Voor RDM Campus ben ik verantwoordelijk voor de professionalisering van de innovatieteams en met Kees Schreuders ben ik bezig met een aantal grensverleggende ideeën rondom dit item. Ieder gesprek met hem is een grensgesprek, waarbij de grens niet opgevat moet worden als een scheidings- maar als een verbindingslijn. We gaan in die gesprekken tot het gaatje, omdat we weten dat alleen maar op de grens geleerd wordt. Daar vindt de ontmoeting plaats. Gelukkig blijft het met Kees niet bij die ene ontmoeting. Het is zoals Henry Ford ooit opmerkte: "Coming together is a beginning. Keeping together is progress. Working together is succes." Nu ik toch bezig ben met citaten, hier nog eentje van Al Pacino. "Either we will heal as a team or we will die as an individual." Twee filmpjes vandaag. Kort, want ik wil aan de slag.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten